Handelsbetingelser

For private kunder gælder følgende:

§ 1. Bestilling

Der kan bestilles varer og ydelser hos Dynamo Kaffe Aps via vores hjemmeside på dynamokaffe.dk eller via telefon/email. Alle kontrakter indgås på dansk. Alle angivne priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

§ 2. Betaling

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort & Mastercard).
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på op til 8000 kr. når dit Dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun kortindløseren, der kan læse dem. Hverken Dynamo Kaffe Aps eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra dynamokaffe.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

§ 3. Levering og fragt

Vi sender inden for Danmarks grænser. Ønsker du en ordre sendt til udlandet, Grønland eller Færøerne, kan dette kun ske efter forudgående aftale med Dynamo Kaffe Aps.
Levering sker med GLS. Ved køb for mindre end kr. 500,- pålægges der et ekspeditionsgebyr. Gebyret udgører kr. 45,- for levering til GLS pakkeshop og kr. 65,- , hvis der ønskes omdeling til din privatadresse. Ved køb for mere end kr. 500,- er der gratis levering til GLS pakkeshop eller med omdeling mod et tillæg på kr. 20,-
Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.
Alle varer på dynamokaffe.dk er normalt lagervarer. Dog kan der godt opstå fejl i enkelte tilfælde, som gør at lageret ikke er 100 % korrekt opdateret og at der derfor kan komme en længere leveringstid. Er dette tilfældet vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

§ 4. Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i forretningsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem.
dynamokaffe.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

§ 5. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelse jf. manualen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse (kun efter forudgående aftale):

Holstebro Webshop- & Kontorhotel
Skivevej 177
7500 Holstebro
Mrk.: Dynamo Kaffe Aps

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Såfremt Dynamo Kaffe Aps ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os.
Når vi har modtaget din vare, sender vi dig en mail med oplysning om den videre proces.

§ 6. Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på dynamokaffe.dk, og fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten gælder ikke for vores kaffeprodukter.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Den originale emballage er altid en væsentlig del af varens værdi og den skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.
OBS! Din fortrydelsesret bortfalder, hvis du tager disse varer i brug, idet det vil mindske varens salgsværdi væsentligt jf. Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1.
Vælger du at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale portoen for at sende varen retur.
Varen sendes til (Kun efter forudgående aftale):

Holstebro Webshop- & Kontorhotel
Skivevej 177
7500 Holstebro
Mrk.: Dynamo Kaffe Aps

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen. Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bankkonto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Hvis en vare modtaget retur, grundet 14 dages fortrydelsesret, er skadet grundet dårlig emballering, fratages Dynamo Kaffe Aps. for ethvert ansvar til at refundere varens værdi. Udnyttes fortrydelsesretten tilbagebetaler Dynamo Kaffe Aps. hele købesummen.

Erhvervskunder:
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Dynamo Kaffe Aps. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

§ 7. Fortrolighed

Behandlingen af dine personlige informationer tages meget alvorligt hos os. Du kan læse mere om dette i vores Privatlivspolitik.

§ 8. Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.





HAR DU BRUG FOR HJÆLP